This collection engages the challenges and opportunities for doing theology in the context or
age of media. The intersection of media with theology is reciprocating: media boosts theology
in its functions to inform connect and educate theology humbles the globalizing media with a
reminder - media is in mediation but not in domination. Media and theology thus intersect at
mediating (negotiating interceding resisting protesting) and they should avoid the
temptation to colonize.The essays are presented in two overlapping clusters: Mediascapes
(intersection of media and a selection of land- and sea-scapes) and Mediations (implications of
mediating theology for interrogating hegemonies). The topics addressed include social media and
#tag cultures the fourth industrial revolution and artificial intelligence homiletics social
resistance Palestine Latin America climate change and Covid-19.Dieser Sammelband betrachtet
die Herausforderungen und Chancen für die Ausübung von Theologie im Medienzeitalter. In ihren
Berührungspunkte bedingen Medien und Theologie einander: Medien unterstützen die Theologie bei
ihrer Aufgabe zu informieren zu verbinden und zu bilden. Theologie wiederum erdet die
globalisierten Medien indem sie daran erinnert dass Medien eine Vermittlerrolle ausüben und
keine Herrschaftsrolle. Diesen Vermittlungsaspekt haben Theologie und Medien gemeinsam
(Verhandeln Intervention Widerstand Protest) weshalb sie der Versuchung widerstehen sollten
überheblich zu werden.Die vorliegenden Beiträge sind in zwei Bereiche unterteilt:
Medienlandschaften und Vermittlung. Die besprochenen Themen beinhalten Social Media
Hashtag-Kultur Industrie 4.0 KI Homiletik sozialer Widerstand Palästina Lateinamerika
Klimawandel und Covid-19.