(EN) In By the Highway Ser Serpas walks through Paris with Rafik Greiss seeking out the sites
that shape her sculptures and installations. In dialogue with Dora Budor this volume in the
KONTEXT series presents new approaches to form volume and materiality as well as how Serpas'
method updates the tradition of readymades. Whether she is working with discarded trash or
hoarded things Serpas (b. Los Angeles 1995 lives and works between Los Angeles and Paris)
manipulates these materials to create art in ways that complicate our perception of value and
inscribe meaning into what would otherwise be trash. Serpas often brings her sculptures back to
the street after the exhibition letting them become trash while playing with what is allowed
inside and outside the museum. In his work the artist Rafik Greiss (b. Dublin 1997 lives and
works in Paris) captures matter in a state oscillating between representational image and
factual substance. His photographs are less about specific objects and more about examining
these objects in their own lives and how they react with each other. The artist and author Dora
Budor (b. Zagreb 1984 lives and works in New York) contributes an essay to this volume which
examines Serpas's work in relation to the processes of accumulation obsolescence and
scavenging as well as deriving from their historical precedents assisted readymades scatter
pieces and combines. KONTEXT a series by DISTANZ brings together artists and writers for an
exchange between the worlds of writing and contemporary art. With commissioned text reissued
essays or experimental writing the publication series seeks to look at and comment on current
debates through writing and contemporary art. (DE) In By the Highway spaziert Ser Serpas mit
Rafik Greiss durch Paris und sucht die Fundstellen auf die ihre Skulpturen und Installationen
formen. Im Dialog mit Dora Budor zeigt dieser Band der Reihe KONTEXT neue Herngehensweisen an
Form Volumen und Materialitat und wie die Arbeitsweise von Serpas die Tradition der
Readymades aktualisiert. Ob sie mit weggeworfenem Müll oder mit gesammelten Dingen arbeitet -
Ser Serpas (geb. 1995 in Los Angeles lebt und arbeitet in Los Angeles und Paris) manipuliert
diese Materialien um Kunst auf eine Weise zu schaen die unsere Wahrnehmung von Wert
verkompliziert und dem was sonst Müll ware eine Bedeutung einschreibt. Oft bringt Serpas ihre
Skulpturen nach der Ausstellung wieder auf die Straße lasst sie zu Abfall werden und spielt
mit dem was innerhalb und außerhalb des Museums erlaubt ist. Rafik Greiss (geb. 1997 in Dublin
lebt und arbeitet in Paris) beschaftigt sich in seinen Arbeiten mit dem Einfangen von Materie
im Spannungsfeld von wiedergegebenem Bild und faktischer Substanz. In seinen Fotografien geht
es weniger um bestimmte Objekte sondern mehr um die Untersuchung dieser Objekte im eigenen
Leben und wie sie miteinander reagieren. Die Künstlerin und Autorin Dora Budor (geb. 1984 in
Zagreb lebt und arbeitet in New York) steuert diesem Band einen Essay bei indem sie die
Arbeit Serpas entlang der Prozesshaftigkeit von Akkumulation Obsoleszenz und Verschrottung
betrachtet und entlang historischer Vorlaufer wie den Readymades Scatter Pieces (Streustücke)
und Combines (Kombinierte Malerei) einordnet. KONTEXT eine Reihe des DISTANZ Verlags bringt
Künstler*innen und Autor*innen zusammen. Mit neuen Texten der Wiederveröffentlichung von
Essays oder experimentelleren Gattungen betrachtet und kommentiert die Publikationsreihe
aktuelle Themen unserer Gesellschaft im Dialog von Text und zeitgenössischer Kunst.