Der Band betrachtet zwei Formen der Konvergenz von Wahrnehmung und Bewegung in den Krisen des
Spätkapitalismus. Die erste ist die Dashcam-Aufnahme die sich virulent verbreitet hat wie man
an der Akkumulation von Crash-Filmen im Internet sehen kann. Das zweite ist das Video "Coin
Test China High-Speed Rail" das zeigt wie eine Münze auf dem Fensterbrett eines chinesischen
Hochgeschwindigkeitszugs balanciert wird um die Laufruhe des Zuges zu testen. Der Essay
stellt diese beiden optisch-motorischen Schemata einander gegenüber um zu untersuchen wie das
Unbehagen des Spätkapitalismus manifest wird und gleichzeitig als beherrschbar gilt nicht
zuletzt durch die Rassifizierung von Körpern die durch den Todestrieb des Kapitalismus in
Bewegung gesetzt wurden. -- This book considers two modalities through which vision and
motion have converged against the crises of late capitalism. The first is the dashcam recording
that has proliferated in recent years as seen in the accumulation of crash footage on the
internet captured by cameras installed on dashboards. The second is the Coin Test China
High-Speed Rail video which shows a standing coin being balanced on the window ledge of one of
China's many high-speed trains to test the train's stability. Reading these two optical-motor
schemata against each other the essay examines the means by which the discontents of late
capitalism become observable and by extension are imagined as governable not least with
recourse to the racialization of bodies that have been set in motion by capitalism's death
drive.