(Please scroll down for english version) Tom Hunter wurde bekannt mit seinen
sozialdokumentarischen Fotoprojekten über die alternative Szene Musikszene und experimentelle
Bewegungen in London (seiner Heimat) und in Europa. Für Where Have All the Flowers Gone führt
uns Hunter auf das Glastonbury Festival in Somerset Südengland. Seit seinen Anfängen in den
frühen 70er Jahren wurde dieses Festival vom Ethos der Hippie-Bewegungen beeinflusst. Auf dem
Festival 2017 stellte er seine naked truth photo box auf und bat die Festivalbesucher nackt in
dieser einfachen Holzkabine für ihn Portrait zu stehen. Sie wurden gebeten sich in die
Aufbruchsstimmung und das Gefühl der Befreiung des ersten Summer of Love zu versetzen und sich
so von den moralischen Konventionen befreit auszuziehen und nackt portraitieren zu lassen.
Hunter nahm seine Porträts auf einer Mittelformat-Filmkamera in der klassischen Tradition der
Porträtfotografen des 19. Jahrhunderts auf. Das Buch wird von Texten und Bildern von Hunters
Eltern begleitet die ihren Besuch des legendären großen Isle of Wight-Festivals von 1970 und
ihre Gefühle und Erfahrungen des Aufbruchs und der Befreiung der frühen 70er schildern. Tom
Hunter is known for his social documentary projects investigating alternative communities
contemporary music and experimental cultures in London and across Europe. Inspired by this
Hunter takes us to the Glastonbury Festival in his book Where Have All the Flowers Gone. From
its beginnings in the 1970s this festival was driven by the ethos of the hippie movements. At
the 2017 festival Hunter set up his naked truth photo booth and asked festivalgoers to stand
naked for portraits inside the wooden booth. In the spirit of the first Summer of Love they
were asked to reimagine the liberation of that era and embrace the freedom of nudity. Hunter
took their portraits with a medium-format camera in the classical tradition of
nineteenth-century portrait photographers. Accompanied by texts and images by Hunter's parents
who attended the legendary Isle of Wight Festival in 1970 and share their experiences of
freedom liberty and counterculture in the early 1970s Hunter's images create a contemporary
vision of today's festival culture while at the same time evoking a nostalgic historical view
of that first Summer of Love.